Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


A legjobb tárhely

2011.05.23

 MIre is lehet jó egy ingyenes tárhely a neten?

Először is tisztázzuk mit is jelent ez.Képzeljük el ,hogy egy bankban van egy névre szóló páncélszekrényünk amiben bármit tárolhatunk és rajtunk kívül senki nem férhet hozzá. A netes tárhelyszolgáltató a bank és a páncélszekrény az a tárhely amelyet biztosítanak aszámunkra .

- Erre atárhelyre pl feltölthetünk olyan adatokat ,amelyeket nem kéne, hogy nálunk megtaláljanak

- vagy tárolhatunk rajta olyan adatokat,amelyekről senkinek fogalma sincs,hogy a birtokunkban van

- a megszerzett adatokat nem kell lemezre írni,vagy egyébb adattárolón tárolni

- a világ bármely részéről hozzáférhrtünk,ahol van netes kapcsolat

- prezentációs anyagot tárolhatunk és hozzáférhetünk bárhonnan

 

sorolhatnám,de ki-ki döntse el maga,hogy használja e és,hogy mire!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 Használd a Chromium webböngésző-t a felsö menüsorban kapcsold be a

fordítás funkciót,akkor a dropbox webes felülete mindíg MAGYAR lesz

Nemrég próbáltam ki a Dropbox nevű szolgáltatást, pedig már korábban is olvastam róla több helyen, hogy milyen jó és mennyire ajánlott. Most, hogy telepítettem és elkezdtem használni már egy ideje, azt kell mondjam, tényleg megérdemelte a más oldalakon látott dicséretet. Webfejlesztőknek különösen ajánlott a verziókövető funkciója miatt.

Mi a Dropbox?

Röviden úgy tudnám leírni, hogy egy olyan ingyenesen elérhető 2GB-os tárhely az interneten, amelyhez egy a gépedre telepített pici, ingyenes kliens szoftver segítségével könnyedén tudsz csatlakozni. Vagy mondhatnám azt is hogy, hogy képzeld el a Dropbox-t egy virtuális, 2GB-os USB meghajtónak amit nem kell hurcolásznod, több gépen is használhatod!
OS: Win All, Linux, Android, BlackBerry, iPhone

Ha a házikóra kattintva regisztrálsz, az alap 2 Gb-helyett 2,25 Gb-ot kapsz és az én tárhelyemet is megemelik 250 Mb-al!

 

14.1 Mb                                                      és tötsd le INNEN

 

BŐVEBBEN:

A Dropbox lett az új webes csodagyerek

 

A Dropbox komoly mérföldkőhöz érkezett: a webes tárhely 2007 óta van jelen az interneten, s mostanra 25 millió felhasználó napi 200 millió fájlt ment el rá.

 

Egy évvel ezelőtt a Dropbox még csak nagyon szűk rétegen belül hódított, s az adatok mobilitását fontosnak tartó 4 millió felhasználón kívül nem is hallott róla szinte senki. Egy év alatt, az okostelefonok terjedésével valószínűleg párhuzamosan a szolgáltatás meghatszorozta felhasználóinak számát, a Dropbox berobbant, pedig a cég egy centet sem költött reklámra, a híre szájról szájra terjedt.

Az alapvető funkció nem változott, a Dropbox továbbra is egy személyes tárhely a weben, amit böngészőn és kliensprogramokon keresztül is el lehet érni. Lehetőség van fájlok, képek, videók, hangok szinkronizálására a platformok kerítéseit átszakítva és nem törődve a földrajzi különbségekkel sem. Az ingyenes verzió 2 gigabájt tárhelyet ad, amit PC, Mac OS X, Linux, iOS, Android és BlackBerry OS alá telepített klienseken keresztül bárhonnan el lehet érni. Ezen felül fontos funkcióvá vált a megosztás is, korrekt alternatívát mutatva az e-mail csatolmányokra vagy az ftp-n keresztüli feltöltésekre.

Okos

A szolgáltató óvatosan bánik a sávszélességgel és a saját tárhelyével is, s igyekszik elkerülni a felesleges adatforgalmat. Csak egyedi fájlokat tárol, azaz ha valaki egy már meglévő állományt tölt fel, akkor azt deduplikálják, a felhasználó csak jogosultságot szerez a már meglévő fájl eléréshez, amit a hash alapján azonosítottak.

Az elmúlt években a felhasználói szokások jelentős változásnak indultak. Egyre több eszközt használunk, a mobilitás minden korábbinál szélesebb utat tör magának, s a hálózatok fejlődésével már nem komoly elvárás, hogy az adatokat ne kelljen fizikai hordozókon utaztatni egyik eszközről a másikra. A cloud népszerű fogalom a vállalati informatika területén is, de a fogyasztói szolgáltatások közül is egyre több ül fel erre a hullámra.

Kelleni fog

A Dropbox jelenleg az ingyenes verziójával hódít leginkább, de várhatóan egyre többen döntenek úgy, hogy a multimédia vagy egyéb tartalmaikat egy virtuális tárolón teszik elérhetővé saját maguk vagy épp barátaik számára. Ha pedig a 2 gigabyte szűkösnek bizonyul, akkor valószínűleg sokan fognak előfizetni rá. Az 50 gigabájtos tárhely havi 10 dollárba kerül, 100 gigabájtért 20 dollárt kell fizetni. A Google fizetős tárhelyétől eltérően nem csak a szolgáltatások dedikált funkcióira pazarolhatjuk el a kreditünket, hanem szabadon egy mapparendszerben bármit feltölthetünk.

A Dropbox felhasználóinak jó része magánszemély, de számos nagy vállalati ügyfél is horogra akadt, köztük a United Airlines és a Red Bull - a cég szerint a Fortune 100 listáján található társaságok négyötöde valamilyen formában Dropbox-felhasználó. Noha óriási perspektíva áll a szolgáltatás előtt, s a befektetők is szívesen szavaznak bizalmat a cégnek, egyelőre nem hozza a várt pénzügyi eredményeket. A Dropbox idén meg akarja duplázni munkatársai létszámát, a közeljövőben pedig további tőkét vonna be, hogy a likviditása biztosított legyen. Egyes szakértők egy közeli tőzsdei bevezetést sem tartanak elképzelhetetlennek.

 

 regisztráció

 letöltés